مقالات

انواع ظروف سرو پذیرایی

همه ی ما می دانیم که ما ایرانی ها جزو مهمان نواز ترین کشور های جهان می باشیم. از این رو وجود حداقل یک دست ظروف سرو پذیرایی و نوشیدنی در هر خانه ای الزامی می باشد.  زیرا این ظروف نقش بسزایی در کیفیت و چیدمان میز های پذیرایی شما دارند. و از آنجایی که انواع ظروف سرو پذیرایی هرکدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، لازم است تا در این مقاله با هر یک از آن ها بیشتر آشنا شویم. تا در مواقع لزوم از بهترین گزینه برای پذیرایی و یا سرو غذا و دسر استفاده نمایید.

هرچه شما در خرید ظروف سرو پذیرایی و غذاخوری دقیق تر عمل نمایید، زیبایی و جلوه بهتری را برای مهمانان خود رقم خواهید زد.

انواع ظروف سرو پذیرایی

ظروف سرو پذیرایی چیست؟

همانطور در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم استفاده از ظروف سرو، برای پذیرایی از میهمانان، جلوه ای بسیار منظم، شیک و زیبا را برای همه رقم خواهد زد. در واقع نشانه ای از احترامی است که برای مهمان خود قائل هستید.

در گذشته انواع ظروف سرو پذیرایی از خاک، سفال و چوب ساخته می شدند. سپس با طرح هایی ساده تزیین می شدند. اما رفته رفته پیشرفت صنایع به دنیای ظروف نیز وارد شد. و ماشین ها و ابزار آلات پیشرفته تری برای ساخت این محصولات به وجود آمد. که نتیجه آن تولید ظروف جدید تری چون: کریستال ها، ظروف چینی، ظروف سرامیکی، آرکوپال و دیگر موارد این چنین نیز در دنیای مدرن امروزی بود.

امروزه انواع ظروف سرو پذیرایی در سایز بندی های مختلف و دسته های گوناگون به صورت یک شکل، تولید می شوند. و شما با توجه به سلیقه خود می توانید هر کدام از ان ها را خریداری و استفاده نمایید.

بیشتر بدانید
دانستنی های ظروف آرکوپال

چنانچه انتخاب بهتری داشته باشید، به ادامه این مطالب توجه نمایید.

انواع ظروف سرو پذیرایی

  • ظروف سرو غذاخوری

یکی از پرکاربرد ترین دسته های انواع ظروف سرو پذیراییی، ظروف غذا خوری می باشند. که نیاز مصرف کنندگان را برای سرو صبحانه، ناهار و شام برطرف می نمایند. معمولا این ظروف از جنس های چینی، آرکوپال و سفال ساخته می شوند. و طرح و رنگبندی آن ها به اندازه ای است که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند برای خرید ظروف غذاخوری با توجه به نیاز خود اقدام نماید.

ظروف غذاخوری معمولا در سرویس های 6 و 12 نفره تولید و عرضه ی شوند. و شامل: سوپ خوری، خورشت خوری، دیس های برنج و بشقاب های تخت هستند.

  • انواع ظروف سرو عصرانه و دسر

عصرانه ها معمولا شامل انواع میوه، آجیل و نوشیدنی ها می شود. این خوراکی ها هر کدام می تواند در ظروف مخصوص به خود سرو و استفاده شوند. برای مثال سرو میوه، شیرینی، دسر در پیش دستی ها و سرو آجیل در پیاله های کوچک صورت می گیرد. و شما با چیدمان مخصوص و سلیقه خود می توانید یک میز زیبا را طراحی نمایید.

انواع ظروف سرو پذیرایی عصرانه معمولا با توجه به نوع مراسم و مهمانی انتخاب می شود. اگر شما یک دورهمی دوستانه با عزیزان خود دارید، می توانید از ظروف طرح دار و رنگی استفاده نمایید. و بالعکس، برای مراسم های رسمی از ظروف چینی و ساده تر اضافه نمایید.

خرید ظروف آشپزخانه

جمع بندی

با انتخاب ظروفی زیبا می توانید رنگ و لعاب بیشتری برای غذا، دسر، نوشیدنی و خوراکی های مختلف در مجالس و میهمانی ها به ارمغان آورید. هرچه ظرف انتخابی شما در جایگاه درست تری مورد استفاده قرار گیرند، لذت بیشتری از سرو غذا و خوراکی ها به دست خواهید آورد.

بیشتر بدانید
خرید ظروف چینی رنگی

بسیاری از شما ممکن است وقت کافی برای خرید انواع ظروف آشپزخانه نداشته باشید. از این رو فروشگاه تهران که دارای نماد اطمینان الکترونیک می باشد، برای راحتی مشتریان خود فضایی امن را به وجود آورده تا شما بدون اتلاف وقت بهترین محصولات را در این زمینه خریداری نمایید.

برای خرید لوازم آشپزخانه و محصولات دکوری خانه کافی است به صفحه اصلی این وب سایت مراجعه نمایید تا لذت یک خرید با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *