مقالات

شناخت انواع متریال در خرید ظروف غذاخوری

خرید ظروف غذاخوری

همه ی شما می دانید که یکی از عوامل موثر در جذابیت های میز غذاخوری، استفاده از ظروف غذاخوری مناسب است. به غیر از عطر و بوی غذا و دسر های رنگین که نشان دهنده سلیقه میزبان است، استفاده از ظروف سرو پذیرایی مناسب، رنگ و زیبایی خاص تری به میز شما می دهد. و همچنین غذا ها و دسر های شما نیز لذیذ تر به نظر می آیند. از این رو شناخت ظروف غذاخوری مختلف و درک تفاوت آن ها می تواند شما را در استفاده صحیح از آن ها یاری نماید. پس قبل از خرید ظروف غذاخوری بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

خرید انواع ظروف غذاخوری

هنگام خرید ظروف غذاخوری اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، متریال آن ها می باشد. انتخاب رنگ، فرم ظرف و طرح آن در مرحله ی بعدی قرار دارد.

ظروف سرو غذای رسمی و یا غیر رسمی از نظر جنس به جند دسته کلی تقسیم بندی می شوند. از این رو بهتر است با این متریال و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید. زیرا هر ماده دارای کیفیت، قیمت، ویژگی و کاربرد های متمایز از دیگری می باشد. با شناخت این ویژگی می توانید در هنگام خرید راحت تر تصمیم گیری نمایید.

رایج ترین ظروف غذاخوری عبارتند از:

  1. ظروف سفالی
  2. ظروف سنگی
  3. ملامین ها
  4. ظروف سرو چینی

خرید ظروف غذاخوری

  • معرفی ظروف سفالی

اولین متریال از ظروف غذاخوری که با آن آشنا می شوید، سفال ها هستند. این محصولات که معمولا نسبت به دیگر انواع آن ارزان تر هستند، در واقع سرامیک های لعاب خورده و پخته شده هستند. این ظروف با اینک ضخیم و سنگین به نظر می رسند اما استحکام شان در حد معمولی می باشد. در واقع ظروف سفالی مستعد شکستگی بوده و نیاز به نگهداری دارند. انواع ظروف نقاشی شده با دست معمولا از جس سفال هستند.

بیشتر بدانید
بهترین سایت خرید لوازم آشپزخانه

آنچه درباره جنس این ظروف لازم است بدانید، متخلخل بودن آن ها است. یعنی ظروف سفالی مایعات را به خود جذاب می نمایند. پس بهتر است آن را برای مدت ظولانی در آب نگذارید و بلافاصله بعد از استفاده شست و شو دهید. از طرفی بهتر است قبل از خرید ظروف غذاخوری سفالی با فروشنده آن مشورت نمایید. با اینکه استفاده از این محصولات در مایکروویو و ظرف شویی معمولا بلامانع است. اما مشورت با فروشنده پیش از خرید می تواند به تصمیم گیری درست شما کمک نماید.

  • خرید ظروف غذاخوری سنگی

ظروف سنگی، نوعی دیگر از محصولات سرامیکی پخته شده هستند. این ظروف نسبت به سفالی ها دارای ماندگاری بیشتری می باشند. چرا که هم در دمای بالاتر پخته می شوند، و هم برای استحکام بیشتر در ساخت آن ها از مواد شیشه ای استفاده می شود. اما نسبت به ظروف سرو چینی کمی ضخیم و مات تر می باشند. در ساخت این ظروف برای عدم نفوذ پذیری و ظاهری صاف از نوعی لعاب مکمل استفاده می شود.

توجه: هنگام استفاده از ظروف سنگی دقت نمایید در معرض دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین قرار نگیرند.

  • ظروف ملامین

برای کسانی که به دنبال خرید ظروف غذاخوری نشکن هستند، ظروف ملامین گزینه ی خوبی است. این ظروف انعطاف ناپذیر از مواد پلاستیکی که دارای بافت محکمی هستند، ساخته شده اند.

هنگام خرید ظروف غذاخوری ملامین دقت نمایید که این ظروف برای استفاده در مایکروویو مناسب نیستند. و شست و شو آن ها معمولا در طبقه بالای ماشین ظرق شویی باید انجام گیرد.

بیشتر بدانید
خرید ظروف فانتزی برای خانه و آشپزخانه مدرن

توجه: این ظروف فاقد PBA می باشند.

  • خرید ظروف غذاخوری چینی

چینی ها جزو ظروفی هستند که بیش از دیگر محصولات به عنوان ظروف غذا خوری و ظروف سرو نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات که بسیار پرکاربرد می باشند،  از ذرات ریز خاک رس ( معمولاً از فلدسپات، کائولن و کوارتز ) در دمای بسیار بالا پخته می شوند. این کار سبب استحکام و عدم تخلخل این محصولات می گردد.

انواع ظروف چینی نسبت به دیگر متریال بسیار نازک و ظریف تر هستند. و به جز مدل هایی که دارای خطوط و طرح های طلایی و یا نقره ای هستند، بقیه آن ها قابل استفاده در مایکروویو و ماشین ظرف شویی می باشند.

این ظروف به دلیل ظاهر مجلل و مناسب تری که دارند، بیشتر در میهمانی های رسمی مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور روزمره نیز برای زیبایی بیشتر میز غذا می توان از آن ها استفاده نمود.

خرید ظروف غذاخوری چینی می تواند بهترین هدیه برای خود و یا عزیزانتان باشد.

خرید لوازم آشپزخانه

جمع بندی

همانطور که مطلع هستید، ظروف غذاخوری یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه، می باشد. امروزه تمام جوامع از این ظروف برای سرو غذا و نوشیدنی های خود استفاده می نمایند. پس بهتر است هنگام خرید، جنس و مدلی را انتخاب نمایید که کیفیت بالاتری را نسبت به دیگر مدل های موجود در بازار داشته باشد. تا هر روز بیشتر از پیش استفاده آن ها لذت ببرید.

فروشگاه تهران یکی از بزرگترین ارائه دهندگان لوازم و ظروف خانه و آشپزخانه، لوازم دکوراتیو، سرویس آشپزخانه و سایر لوازم جابی این چنینی می باشد. شما عزیزان در هر کجای کشور که باشید می توانید محصولات این فروشگاه را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

بیشتر بدانید
راهنمای کامل خرید لوازم آشپزخانه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *