مقالات

بهترین ظروف برای سرو کیک

کیک ها، یکی از با قدمت ترین خوراکی های کشف شده هستند. که تولید آن به بیش از 13 قرن قبل باز می گردد. در ابتدا کیک ها کم حجم بوده و تنوع بسیاری نداشتند. سپس از اواسط قرن 18 و از ترکیب آرد، تخم‌مرغ و شکر، کیک هایی جذاب تر، که به شکل امروزی کیک ها مشابه است، به وجود آمد. امروزه در تمامی مراسم های رسمی، نیمه رسمی و یا دوستانه وجود یک کیک در میز پذیرایی الزامی است. حتی گاهی اکثر افراد به عنوان یک دسر روزمره از انواع کیک های خانگی استفاده می نمایند. در واقع در دنیای مدرن، کیک ها جزو یکی از محبوب ترین دسر ها می باشند. از این رو کم کم ظرف های مخصوصی برای سرو و یا نگهداری این خوراکی های خوشمزه تولید شد. استفاده از این محصولات چنان گسترش یافت که طی جند سال اخیر یکی از محبوب ترین وسایل مورد نیاز در هر خانه و آشپزخانه ای، ظروف سرو کیک می باشد.

بیشتر بدانید
اصول اولیه برای خرید لوازم دکوری منزل

اگر شما نیز به این دسر های جذاب و خوشمزه علاقه مند هستید، و برای نگهداری آن به دنبال ظرف های مخصوص و مناسب هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ظروف سرو کیک

ضرورت استفاده ار ظروف سرو کیک

اگر کمی تجربه در پخت کیک داشته باشید، می دانید که بیشتر کیک ها دارای تخم مرغ،شیر و یا خامه هستند. و حتی برخی از آن ها دارای مواد نگهدارنده برای ماندگاری بیشتر نیز هستند. از این رو اگر کیک ها مدت طولانی در دمای اتاقذ بمانند، ممکن است تازگی و طعم اصلی خود را از دست بدهند. حتی در برخی موارد، انواع کیک های خشک و به خصوص کیک های خانگی در مدت زمان کمی به سرعت خشک می شوند. پس برای سرو آن در زمان های مختلف باید آن را مدان در یخچال بگذارید. به غیر از این موارد اگر کیک را در ظرف های معمولی سرو نمایید، به دلیل عدم وجود درپوش، حشرات مختلفی ممکن است به سمت کیک جذب شوند.

تمامی موارد فوق الذکر لزوم استفاده از ظروف سرو کیک مخصوص را نشان می دهد. این ظروف، که جزو یکی از منحصر به فرد ترین ظروف سرو پذیرایی محسوب می شود، علاوه بر نگهداری کیک ها، زیبایی خاص و فوق العاده ای را برای میز پذیرایی شما به وجود می آورد.

ظروف پیرکس

انواع ظروف کیک خوری

  • ظروف مدل پایه دار و بدون پایه
  • انواع مدل های درب دار و بدون درب
  • ظروف کف فلزی و درب شیشه ای
  • ظروف سرامیکی
  • انواع مدل های کف چوبی و درب شیشه ای
  • ظروف مسطح از جنس های: چوب، فلز، سرامیک و….
بیشتر بدانید
شناخت انواع متریال در خرید ظروف غذاخوری

ظروف سرو کیک

نحوه نگهداری از کیک خوری

هر یک از ظروف و لوازم آشپزخانه برای طول عمر بیشتر نیازمند اصول نگداری صحیح می باشند. در صورتی که از ظروف خود به طرز صحیح استفاده و نگهداری نمایید تا مدت های طولانی مانند روز اول سالم و کاربردی می ماند.

بهتر است بدانید نگهداری از این ظروف وابسته به جنس آن می باشد. برای مثال نگهداری از ظروف پلاستیکی که دارای درب‌های طلقی می باشند، بسیار ساده است. و برای شست و شو آن ها می توان از ماشین ظرف‌شویی کمک بگیرید. اما ظروف چینی و سرامیکی به دلیل وزن نسبتا بالا و جنس خاص به‌دقت بیشتری در حین نگهداری نیازمند هستند. اما اگر ظروف شما از جنس چوبی می باشد، نگهداری آن کمی متفاوت تر است. ( برای آشنایی با روش های مراقبت از ظروف چوبی کلیک نمایید. )

خرید لوازم آشپزخانه

جمع بندی

یک کدبانوی حرفه‌ای ایرانی، علاوه بر دست‌پخت فوق العاده به تمام اصول پذیرایی و استفاده درست از ظروف کاملا آشنا می باشد. از این رو با استفاده از انواع وسایل در چیدمان و طراحی میز پذیرایی، هنر خود را نشان می دهد.

یکی از ظروفی که در انواع وعده‌های غذایی و مهمانی زیبایی فوق العاده ای را به میز شما می بخشد، ظروف کیک سرو می باشد. که بهترین گزینه برای سرو دسر های جذاب است. اگر به دنبال بهترین مدل از این ظروف کاربردی هستید، می توانید همین حالا از طریق وب سایت فروشگاه تهران، سفارش دهدید.

خرید لوازم آشپزخانه و کلیه ظروف تزئینی و پذیرایی از مجموعه فروشگاه تهران، خاطره یک خرید دل انگیز را برای شما ثبت می نماید. محصولات این مجموعه همگی از محصولات ترند روز با بالاترین کیفیت می باشد.

بیشتر بدانید
انواع ظروف سرو نوشیدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *