مقالات

همه چیز درباره ی انواع ظروف سالاد خوری

ظروف سالاد خوری

سالاد یکی از میان وعده های فوق العاده مفید برای بدن است. استفاده از انواع این خوراکی قبل از وعده اصلی، موجب می شود تا غذایتان را به اندازه تر بخورید. و این مسئله به حفظ سلامت بدن و همچنین وزن شما بسیار کمک می نماید. پس از آنجایی که حضور سالاد در تمام وعده های غذایی لازم می باشد، یکی از کاربردی ترین ظروف آشزخانه، ظروف سالاد خوری است. استفاده از این ظروف و انتخاب درست آن ها موجب تفکیک صحیح خوراکی ها، زیبا تر شدن میز غذاخوری و در نتیجه ترغیب شدن افراد به استفاده از سالاد می شود. شما با استفاده از این ظروف می توانید رنگ لعاب فوق العاده تری را برای سالاد های متنوع خود در میهمانی های مختلف به وجود آورید.

ظروف سالاد خوری

معرفی انواع ظروف سالاد خوری

عادت به خوردن سالاد به قرن ها پیش باز می گردد. برای مثال فرهنگ های چینی، رومی و مصری عادات خاصی در استفاده از سالاد دارند. که تقریبا زمان آن به امپراطوری های اولیه باز می گردد. اما مشخص نیست اولین بار چه زمانی از ظروف سالاد خوری برای سرو این میان وعده مفید، استفاده شده است.

ظروف سرو سالاد معمولا بزرگ و گرد می باشند. از این رو آن ها را کاسه سالاد خوری نیز می نامند. امروزه این ظروف در انواع طرح و رنگ تولید و به بازار عرضه می شوند. و اکثر افراد سعی دارند که این ظرف ها را در ست با دیگر ظروف آشپزخانه خریداری و استفاده نمایند. به خصوص در کافه و رستوران ها، که کاسه های سالد خوری نقش بسیاری در جذب مشتری دارند. در نظر داشته باشید که جنس های مختلفی برای تولد این نوع ظروف آشپزخانه به کار برده می شود. و هر فردی با توجه به سلیقه شخصی، و دکور آشزخانه خود هر کدام از آن ها را خریداری و استفاده می نماید.

برای مثال ظروف سرو سالاد چوبی، که امروزه بسیار ترد می باشد، به عنوان اِلمانی از طبیعت بسیار انرژی بخش است. از این رو استفاده از آن در دورهمی های خودمانی و یا میز هایی که با سبک مدرن چیده شده اند، بسیار کاربرد دارد. در عوض برای چیدمان های کلاسیک و مجلسی، بهتر است از جنس شیشه ای و یا سرامیکی این ظروف استفاده نمایید.

انواع جنس ظروف سرو سالاد:

  1. کاسه سالاد چوبی
  2. کاسه سالاد چینی و سرامیکی
  3. ظروف سرو سالاد شیشه ای
  4. کاسه سالاد پلاستیک ملامینه و بامبو

به غیر از جنس این ظروف، موارد مهم دیگری در خرید این محصولات تاثیر گذار است. در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می نماییم.

خرید ظروف چوبی

نکاتی که در هنگام خرید کاسه های سرو سالاد باید به آن توجه نمود

  • ابعاد و وزن: استفاده از ظروف سنگین و پایه دار برای سرو سالاد در بسیاری از موارد کمی سخت است. از این رو بهتر است از ظروف ساده و بدون پایه که وزن کمتری دارند استفاده نمایید. (عموما ظرف های سنگین برای مجالس رسمی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.)
  • پایه،درب، دسته: توجه نمایید که ظروف سالاد خوری، عموما ساده و گرد هستند. هر کدام از اِلمان های درب، پایه و دسته تزئینی محسوب می شود که شما با توجه به نیاز و سلیقه شخصی می توانید آن را خریداری نمایید.
  • انتخاب طرح و رنگ: ظروف رنگی و طرح دار برای سرو انواع میان وعده بسیار جذاب می باشند. اما توجه نمایید که استفاده از ظروف سفید باعث بیشتر نمایان شدن سالاد های جذاب و رنگارنگ شما می شود.
  • شست و شو آسان: اکثر ظروف مخصوص سالاد قابل ست و شو با دست می باشند. اما فقط برخی از آن ها را می توان با ماشین ظروف شویی نیز شست. از این رو اگر قصد شست و شو این ظروف با ماشین ظرف شویی را دارید، در هنگام خرید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید. همچنین لازم است بدانید شستشوی ظرف‌های پایه‌دار و دسته‌دار و یا دارای درب، قطعا سخت و زمان بر تر است.

ظروف سالاد خوری

جمع بندی

خرید ظروف سالاد خوری و استفاده از آن ها در میز غذاخوری زیبایی بیشتر میز و افزایش اشتها می شود. از این رو هنگام انتخاب آن ها باید کمی با دقت بیشتری عمل نمود. این ظروف دارای تنوع بسیاری بوده و برای هر سبک و سلیقه ای مناسب می باشد.

اگر قصد خرید این ظروف را دارید، فروشگاه تهران بهترین محصولات را در این زمینه به شما ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *