مقالات

بهترین ظروف پخت و پز

بهترین ظروف پخت و پز

امروزه انواع ظروف پخت و پز در جنس های مختلف در بازار مصرف تولید و به بازار عرضه می گردند. ازین رو افراد مختلف برای خرید این ظروف به دنبال باکیفیت ترین و کاربردی ترین آن ها می باشند. چرا که این ظروف برای پخت و پز مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. و اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشند، ممکن است کیفیت مواد غذایی را نیز از بین ببرد. و یا با آن ها ترکیب شده و برای سلامت شما مضر باشد. با ما همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین ظروف پخت و پز که در این زمان مورد استقبال اکثر مشتریان قرار دارد آشنا شوید.

  • ظروف چدنی، بهترین ظروف برای پخت و پز

چدن ها جزو اولین ظروفی می باشند که برای پخت و پز مناسب تشخیص داده شده اند. با اینک حرارت در این ظروف دیرتر انتقال می یابد، اما به طور یکنواخت در همه جای ظرف پخش شده و برای پخت مواد غذایی بسیار مناسب می باشد. این ظروف که جزو بهترین ظروف پخت و پز محسوب می شوند، عمر بالایی داشته و برای پخت طولانی مدت با درجه حرارت بالا بسیار مناسب هستند.

برای اینکه عمر و ماندگاری این نوع از ظروف پخت و پز  افزایش یابد، بهتر است در نگهداری آن نهایت دقت را به خرج دهید. برای مثال برای شست و شو این ظروف به هیچ عنوان از سیم ظرف شویی استفاده نکنید. زیرا باعث خراش در آن ها می شود. اگر ظروف چدنی شما فاقد روکش هستند، نباید مواد اسیدی مانند آبلیمو یا سس گوجه فرنگی با آن ها برخورد داشته باشد.

بیشتر بدانید
راهنمای خرید قابلمه

خرید ظروف چدنی

  • آشپزی با ظروف تفلون

اکثر ظروف پخت و پز که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، از جنس تفلون می باشند. پوشش این نوع از بهترین ظروف پخت و پز مانند چدن ها اگر خراشیده شود ممکن است کنده شود. پس بهتر است در نگهداری آن ها بسیار دقت نمایید.

طبق گفته دکتر درستی، ظروف نچسب تنها وقتی مضر می‌شوند که تا دمای بالاتر از 350 درجه سانتی‌گراد حرارت داده شوند. و این مسئله زمانی رخ می دهد که یک ماهیتابه به صورت خالی روی حرارت قرار گیرد. و در این زمان دود آزاد شده از این فرآیند سمی می باشد. البته مقدار آن از مقدار دود روغن‌های معمولی کمتر است.

راهنمای کامل برای خرید ظروف آشپزخانه اینترنتی

بهترین ظروف پخت و پز

  • بهترین ظروف پخت و پز، سرامیک ها

روکش ظروف پخت و پز سرامیک نوعی ورنی می باشد که مانند تفلون نچسب است. اما تنها و مهم ترین تقفاوت آن، عدم وجود مواد مضر در ترکیب آن است. در واقع مواد مضری که در روکش تفلون وجود دارد، در ظروف سرامیکی نیست. همچنین از دیگر ویژگی های مهم این مورد از بهترین ظروف پخت و پز می توان به عدم فرسایش، خوردگی، ساییدگی و… اشاره نمود.

اما دقت نمایید که لایه زیرین روکش در از جنس آلومینیوم می باشد. و در صورتی که این لایه آسیب ببیند و مواد غذایی با آلومینیوم برخورد داشته باشند، امکان مسموم شدن ماد غذایی وجود دارد. پس نگهداری از این ظروف از اهمیت بالایی برخوردار است. و عمر ماندگاری آن ها قیقا به همین امر مرتبط می باشد. هرچه شما از ظروف خود بهتر نگهداری نمایید، ماندگاری آن ها بیشتر خواهد شد.

بیشتر بدانید
معرفی انواع ظروف پخت و پز و کاربرد هر یک از آن ها

بیشتر بدانید: نحوه نگهداری از ظروف سرامیکی

بهترین ظروف پخت و پز

  • ظروف با کیفیت پیرکس

این ظروف شیشه ای پرطرفدار، دارای قابلیت تحمل حرارت بالایی می باشند. و اگر ظروف پیرکس به صورت رنگ نشده باشند، در بین بهترین ظروف پخت و پز، از همه سالم تر می باشند. اما خب مانند دیگر ظروف شیشه ای نیازمند محافظت بالایی می باشند. و اگر در معرض ضربه و شوک های حرارتی قرار نگیرند، مقاومت و طول عمر بالایی دارند. همچنین باید توجه نمایید که غذا به هیچ عنوان در آن ها ته نگیرد.

همه چیز درباره ی انواع ظروف پیرکس!

خرید قابلمه پیرکس

جمع بندی

شاید که بسیاری از شما اطلاعات کافی درباره مهم ترین ظروف آشپزخانه، که انواع ظروف پخت و پز می باشد دارید. اما مطالعه این مطلب به شما کمک می کند تا جزئیات را نیز در نظر گرفته و بهترین خرید را تجربه نمایید.

چنانچه قصد خرید لوازم آشپزخانه اینترنتی را دارید، بهتر است به صفحه اصلی وب سات فروشگاه تهران مراجعه نمایید. ما در این فروشگاه بهترین انواع ظروف آشپزخانه، لوازم دکوراتیو، ظروف سرو نوشیدنی و پذیرایی را برای مشتریان خود ارائه می نماییم. و شما به راحتی می توانید از تنوع محصولات این مجموعه، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید لوازم آشپزخانه از وب سایت فروشگاه تهران، تجربه ای دلپذیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *