مقالات

معرفی انواع ظروف پخت و پز و کاربرد هر یک از آن ها

انواع ظروف پخت و پز

امروزه انواع ظروف پخت و پز، از مهم ترین ابزار های آشپزخانه محسوب می شوند. تنوع این محصولات به اندازه ای است که هرکسی با توجه به سلیقه، نیاز و کاربری خود می تواند از این محصولات استفاده نماید.

ظروف پخت و پز آشپزخانه از نظر نوع و جنس محصولات به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. که در ادامه این مطلب، قصد داریم تا این ظروف را از نظر نوع آن ها و کاربردشان بررسی نماییم.

با مطالعه این مطلب می توانید ظروف مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب و خریداری نمایید. و از آشپزی با این ظروف کاربردی و با کیفیت لذت ببرید.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره ی خرید ظروف غذاخوری !

انواع ظروف پخت و پز

انواع ظروف پخت و پز از نظر مدل و کاربرد

در قدم اول برای خرید ظروف پخت و پز بهتر است بدانید، این ظروف با توجه به کاربرد دارای مدل های مختلفی می باشد. و هر کدام از آن ها به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که هنگام پخت و پز، ظروف مناسب با هر غذا را انتخاب نمایید، آشپزی آسان تری خواهید داشت.

انواع ظروف در سرویس های قابلمه معمولا به شرح زیر می باشند. و با توجه به نیاز شما در دسته های 11 پارچه، 18 پارچه و…. عرضه می گردند.

  • معرفی محصولات موجود در یک سرویس پخت و پز

    • قابلمه ها: معمولا برای پخت برنج و خورشت به کار می روند. و در سایز های مختلفی تولید می گردند. از قابلمه های کوچیک و دو نفره گرفته تا سایز های بزرگ، مخصوص مهمانی های بزرگ!
    • تابه ها تک دسته و دو دسته : مانند قابلمه ها دارای سایز ها مختلفی می باشد. و در سرویس های پخت و پز معمولا یک عدد سایز متوسط آن وجود دارد. بیشترین کاربرد آن ها برای سرخ کردنی هایی چون کتلت، سیب زمینی و…. می باشد. همچنین نوع دو دسته آن برای پخت مرغ و ماهی بسیار مناسب می باشد.
    • شیرجوش ها: این ظروف که مانند قابلمه های کوچک به صورت تک دسته می باشند، بیشترین کاربرد را برای جوشاندن شیر دارند. بسیاری از افراد از این ظروف برای آب پز کردن سبزیجات، ذرت و حتی تخم مرغ نیز استفاده می نمایند.
    • تابه های دو رو : این تابه ها که از دو درب بهم چسبیده و دو دسته تشکیل شده اند. که این دسته ها به یکدیگر قفل می شوند. و برای پخت غذاهای دو رو مانند انواع کوکو بسیار مناسب هستند. زیرا بعد از چفت شدن دسته ها دیگر هیچ مواد غذایی از آن به بیرون نخواهد ریخت. و به راحتی می توان آن را روی گاز پشت و رو نمود تا هر دو طرف غذا پخته شود.
    • قابلمه های مستطیل درب دار: در برخی از سرویس های قابلمه، ظروف مستطیل شکلی وجود دارد که محمولا درب آن ها از جنس ظروف پیرکس می باشد. و کاربرد آن ها معمولا برای پخت غذاهایی همچون لازانیا و ته چین می باشد.

    برای اطلاع از مقایسه ظروف چینی و سرامیک کلیک کنید!

بیشتر بدانید
راهنمای خرید قابلمه

انواع ظروف پخت و پز

خرید سرویس های قابلمه

انواع ظروف پخت و پز فوق الذکر، اصلی ترین اجزا موجود در یک سرویس قابلمه کامل می باشند. در برخی از سرویس ها با تعداد پارچه های بالا، این ظروف در سایز های مختلفی وجود دارد. که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر کدام از آن ها را خریداری نمایید.

اگر خانواده ای کم جمعیت دارید، خرید یک سرویس 18 پارجه برای شما کافی است. انما بیشتر خانواده های ایرانی معمولا به خاطر حس مهمان نوازی و علاقه به مهمان و مهمانی از ظروف 24 پارچه که دارای ظروف سایز بزرگ نیز می باشد استفاده می نمایند. با این وجود بهتر است در هنگام خرید این ظروف به نکات مذکور توجه نمایید.

  • هر یک از درب های موجود در سرویس قابلمه یک پارچه محسوب می شود. که معمولا برای یک تابه و قابلمه استفاده می شود.
  • قبل از انتخاب و خرید سرویس های قابلمه حتما درباره سایز قابلمه و تابه های موجود در سرویس از فروشنده اطلاعات کسب نمایید.
  • سعی کنید سرویس انتخابی دارای سایز های مختلف از انواع ظروف پخت و پز باشد.
  • سایز های خیلی بزرگ قابلمه معمولا خیلی مورد استفاده نیستند. مگر در مهمانی و مجالس خیلی بزرگ که شاید نهایتا یک بار در سال اتفاق بیفتد. پس اگر فضای کافی ندارید از خرید چنین سرویس هایی که درای ظروف سایز بسیار بزرگ هستند، صرف نظر کنید. زیرا در صورت نیاز می توان آن را به صورات تک و جداگانه تهیه نمود.

خرید لوازم آشپزخانه مدرن برای یک محیط مدرن و جذاب!

بیشتر بدانید
خرید لوازم آشپزخانه با مناسب ترین قیمت از فروشگاه تهران

خرید ظروف آشپزخانه

جمع بندی

شاید که بسیاری از شما اطلاعات کافی درباره مهم ترین ظروف آشپزخانه، که انواع ظروف پخت و پز می باشد دارید. اما مطالعه این مطلب به شما کمک می کند تا جزئیات را نیز در نظر گرفته و بهترین خرید را تجربه نمایید.

چنانچه قصد خرید لوازم آشپزخانه اینترنتی را دارید، بهتر است به صفحه اصلی وب سات فروشگاه تهران مراجعه نمایید. ما در این فروشگاه بهترین انواع ظروف آشپزخانه، لوازم دکوراتیو، ظروف سرو نوشیدنی و پذیرایی را برای مشتریان خود ارائه می نماییم. و شما به راحتی می توانید از تنوع محصولات این مجموعه، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید لوازم آشپزخانه از وب سایت فروشگاه تهران، تجربه ای دلپذیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *