مقالات

انواع ظروف آشپزخانه

انواع ظروف آشپزخانه

با یک بررسی کلی از لوازم آشپزخانه، متوجه تنوع بالا انواع ظروف، ابزار، سرویس و لوازم مورد نیاز در آشپزخانه خواهید شد. هر یک از این موارد، از ظرف غذای کودک گرفته تا سرویس های پذیرایی جزو لوازم ضروری آشپزخانه می باشند. در این میان ممکن است برخی از این وسایل برای شما غیر ضروری و بلااستفاده به نظر بیاید. اما به هرحال همه ی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. و ضرورت استفاده از آن ها زمانی مشخص می شود که شما با کارایی هر یک آشنایی لازم داشته باشید. از این رو باید بدانید که غذا، دسر و نوشیدنی های خوشمزه شما زمانی دلنشین تر خواهند شد که در انواع ظروف آشپزخانه مخصوص به خود سرو شوند.

اما منظور از این ظروف کاربردی چیست؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انواع ظروف آشپزخانه از نظر کاربرد

ظروفی که در آشپزخانه و برای سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرند همچون: ظروف سرو چینی، انواع ظروف سرامیکی، ظروف سرو آرکوپال و… که دارای جنس های متفاوت از یکدیگر می باشند، بنابر کاربردشان در دسته های مختلفی نیز تقسیم بندی می شوند. این دسته ها عبارتند از:

با این تقسیم بندی و اطلاع از کاربرد هر یک، می توانید بهترین استفاده را از ظروف خود داشته باشید. و هر ظرف را با توجه به کاربرد خودش و در زمان مناسب مورد استفاده قرار دهید. در بخش بعدی هر کدام از این دسته بندی ها را به طور کامل بررسی می نماییم.

بیشتر بدانید
خرید انواع رولت خوری در مدل های مختلف

1.ظروف پخت و پز

همانطور که از نام این ظروف پیداست، برای پخت مواد غذایی به کار برده می شوند. سرویس قابلمه و تابه، زود پز و دیگر ظروف این چنینی که از انواع این دسته بندی به شمار می روند، در اندازه های مختلف و نسبت به مقدار مواد غذایی مورد استفاده می باشند.

پس هنگام پخت غذا دقت نمایید که انواع ظروف آشپزخانه ای که برای پخت و پز انتخاب می نمایید باید متناسب با مواد غذایی شما باشد. هرچه این تناسب بیشتر باشد، پخت غذای شما نیز بهتر خواهد بود.

سرویس قابلمه

 

2. انواع ظروف آشپزخانه سرو پذیرایی

هنگامی که شما برای پذیرایی از میهمانان خود، انواع دسر، میوه، شیرینی و خوراکی های جورواجور را آماده می نمایید، برای سرو آن نیاز به ظرف های مخصوصی می باشد. سرو همه ی این موارد در ظروف سرو پذیرایی قرار می گیرند. این ظروف در شکل و اندازه های مختلفی وجود دارند. اما همه ی آن ها کوچک تر از ظروف سرو غذا می باشند.

3. ظروف سرو غذا

غذاهایی که شما در ظروف پخت و پز برای اطرافیان خود تدارک دیده اید نیز برای استفاده نیاز به ظروفی مخصوص دارند. اندازه این ظروف و حتی شکل ها بسیار با یکدیگر متفاوت است.

برای مثال ظروف سرو سوپ، دارای کمی گودی در قسمت میانی خود هستند. و یا دیس های برنج معمولا ظروفی کشیده با لبه هایی کوتاه می باشند. بشقاب های برنج معمولا صاف و کمی بزرگ تر از بشقاب های میوه هستند. و به همین ترتیب هر یک از انواع ظروف آشپزخانه سرو غذا شما را برای داشتن یک روز خوب یاری می نماید.

بیشتر بدانید
بهترین ظروف برای سرو کیک

4.ظروف سرو نوشیدنی

نوشیدنی های جذاب و رنگارنگ تابستانی و یا گرم نوش هایی که در فصل های سرد سال استفاده می شوند، همه و همه در ظروف مخصوص به خود نوشیده می شوند.

برای آماده سازی گرم نوش ها معمولا از قوری های مختلف، و برای سرو آن ها از فنجان و ماگ استفاده می شود. همچنین انواع شربت، اسموتی و دیگر سردنوش ها در لیوان های بلند با مقدار زیاد سرو می شوند. تا در گرمای تابستان جان شما را خنک نمایند.

این موارد از انواع ظروف آشپزخانه هستند که شما را برای سرو انواع نوشیدنی ها یاری می نمایند. با استفاده از انواع ظروف سرو نوشیدنی زیبایی بیشتری را برای میز و سفره هایتان به ارمغان آورید.

انواع ظروف آشپزخانه

 

خرید آنلاین انواع ظروف آشپزخانه

با انتخاب ظروفی زیبا می توانید رنگ و لعاب بیشتری برای غذا، دسر، نوشیدنی و خوراکی های مختلف در مجالس و میهمانی ها به ارمغان آورید. هرچه ظرف انتخابی شما در جایگاه درست تری مورد استفاده قرار گیرند، لذت بیشتری از سرو غذا و خوراکی ها به دست خواهید آورد.

بسیاری از شما ممکن است وقت کافی برای خرید انواع ظروف آشپزخانه نداشته باشید. از این رو فروشگاه تهران که دارای نماد اطمینان الکترونیک می باشد، برای راحتی مشتریان خود فضایی امن را به وجود آورده تا شما بدون اتلاف وقت بهترین محصولات را در این زمینه خریداری نمایید.

برای خرید لوازم آشپزخانه و محصولات دکوری خانه کافی است به صفحه اصلی این وب سایت مراجعه نمایید تا لذت یک خرید با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

بیشتر بدانید
خرید ظروف فانتزی برای خانه و آشپزخانه مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *