مقالات

انواع ظروف سرامیکی

انواع ظروف سرامیکی

ست ادویه سرامیکی کد 21

390,000 تومان
بیشتر بدانید
انواع ظروف سرو پذیرایی

استفاده از قابلمه و ظروف سرو پذیرایی و نوشیدنی طبیعی و ایمن برای استفاده در آشپزخانه یکی از مهم ترین مسائلی است که هنگام خرید لوازم آشپزخانه باید به آن توجه نمود. از آنجایی که این روز ها تنوع جنس، طرح و مدل در بازار بسیار بالا می باشد، پیدا کردن این ظروف و انتخاب آن ها تقریبا زمان بر و سخت می باشد. اما با تحقیقاتی که در این زمینه به عمل آمده است، در بین ظروف نچسبی که پخت و پز در آن ها آسان می باشد، انواع ظروف سرامیکی از کیفیت بالایی نسبت به دیگر انواع این محصولات برخوردار هستند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی این ظروف و خرید بهترین نوع آن تا انتهای ای مقاله با ما همراه باشید.

انواع ظروف سرامیکی چیست؟

انواع ظروف سرامیکی که یکی از اعضا لوازم پرطرفدار آشپزخانه ها بین بانوان می باشد، از خاک رس به وجود می آیند. تابه و قابلمه های سرامیکی که امروزه بسیار ترند شده اند، از دو لایه کلی فلز و سرامیک تشکیل شده است. به این صورت که بین فلز ظرف که از جنس چدن، آلومینیوم و… می باشد، و غذا یک لایه سرامیک قرار گرفته است. وجود این لایه از چسبیدن غذا و تماس فلز ظرف با غذا جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید
انواع پارچ و لیوان

در قرن ها پیش سرامیک ها بهترین ابزار برای طبخ غذا به شمار می رفتند. اما رفته رفته با ورود فلزات دیگر و لایه های نچسب تفلون، استفاده از این ظروف به دلیل شکنندگی بسیار کم شد. و تا مدتی اسم پر رنگی از آن ها در میان نبود. اما برعکس تصورات ما، میل به استفاده از لوازم بی ضرر موجب شد تا دوباره این ظروف در بین مردم معروف شوند. به طوری که امروزه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و در خانه ای معمولا یک سرویس از این ظروف وجود دارد. زیبایی ظروف سرامیکی در کنار کیفیت بالای آن رضایت تمام مصرف کنندگان را به خود جلب نموده است. زیرا کیفیت آن روز به روز در حال ارتقا می باشد. و آن ظروف شکننده که روزی کنار گذاشته شدند، امروز با مقاومت بالا و دوام بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

ظروف سرامیکی شامل ظروف سرو نوشیدنی، انواع ظروف سرو پذیرایی، سرویس های قابلمه، قاشق و چنگال می باشد. شما با هر سلیقه ای می توانید مدل های مختلف این محصولات متنوع را تهیه و استفاده نمایید.

توجه: بهتر است دانید این ظروف به طور کامل از سرامیک ساخته نشده اند! بلکه تنها یک لایه روکش سرامیک در این ظروف قرار دارد.

سرامیک چیست؟

سرامیک ماده ای است که از خاک رس ساخته می شود. در واقع با فرم دادن، خشک کردن و سپس حرارت دادن خمیر ساخته شده از خاک رس در کوره، می توان اشیا مختلفی تولید نمود. این اشیاء که شامل انواع ظروف سرامیکی نیز می باشند، در نهایت با لایه ای از لعاب پوشانده می شوند.

بیشتر بدانید
ظروف آرکوپال لومینارک

مزایا و ویژگی های مهم انواع ظروف سرامیکی

  • از آنجایی که شست و شو ظروف کار خوشایندی برای همه نیست، این مژده را به شما می دهیم که شست و شو انواع ظروف سرامیکی در ماشین ظرف شویی بلامانع است.
  • می دانید که این ظروف سالم و طبیعی می باشند، در برابر غذاهای اسیدی واکنشی از خود نشان نمی دهند.
  • هنگام پخت غذا با این ظروف تنها به میزان کمی روغن نیاز است.
  • مقاومت این ظروف بالا بوده و در استفاده با کلیه قاشق و چنگال ها سازگاری دارند.
  • انواع ظروف سرامیکی بعد از خاموش شدن منبع حرارت، تا مدتی گرما را در خود نگه می دارند.
  • همانطور که در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم سرامیک ماده ای طبیعی است. از این رو هنگام استفاده برای سرو غذا و یا نوشیدنی طعم ان را تغییر نمی دهند.
  • این ظروف کاملا نچسب بوده و تمیز نمودن آن ها بسیار آسان می باشد.

جمع بندی

با مطالعه مطالب فوق الذکر حتما دریافته اید که استفاده از ظروف سرو سرامیکی در آشپزخانه چقدر در سلامت شما و حتی راحتی طبخ و سرو غذا تاثیر گذار است.

پس اگر به دنبال خرید چنین ظروفی می باشید، با توجه به تنوع بالای آن، بهتر است قبل از خرید درباره بهترین نوع آن تحقیقات کامل را به عمل آورید. زیرا نمونه هایی با کیفیت پایین ممکن است با قیمت کمتری در بازار به فروش برسند. پس بهتر است فروشگاهی مورد اطمینان را برای خرید بهتر خود، انتخاب نمایید.

فروشگاه تهران با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه فروش لوازم خانه و آشپزخانه بهترین ابزار و وسایل را از بهترین برند های روز دنیا در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. ارسال محصولات این فروشگاه به تمامی نقاط کشور امکان پذیر می باشد.

شما با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت این فروشگاه بدون آنکه زمان زیادی را صرف گشت و گذار در مغازه های مختلف نمایید، می توانید محصول مورد نظر خود را برای استفاده شخصی و یا هدیه به عزیزانتان انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *