مقالات

خرید بهترین ظروف سرو دسر و پیش غذا

ظروف سرو دسر

همه ی ما به غیر از وعده های اصلی غذایی، از میان وعده های مختلفی نیز در طول روز استفاده می نماییم. دسر و پیش غذاها، یکی از اصلی ترین میان وعده هایی هستند که بیشتر در دورهمی و مهمانی ها سرو می شوند. البته بسیاری از افراد برای مصرف روزمره و در کنار غذاهای خود نیز از انواع دسر یا پیش غذا استفاده می نمایند. این خوراکی ها به غیر از طعم لذیذی که دارند، باعث زیبایی بیشتر میز غذای شما نیز می شوند. البته توجه نمایید که انتخاب ظروف سرو دسر، در زیبایی و دلپذیری این خوراکی ها بسیار تاثیر گذار است. یک دسر یا پیش غذای معمولی در یک ظرف فوق العاده زیبا، بسیار خاص تر به نظر می رسد. به همین علت در این مقاله قصد داریم تا با شما را بیشتر با این ظروف کاربردی آشنا نماییم.

ظروف سرو دسر

دسر چیست؟ ظروف مناسب سرو دسر کدام اند؟

کلمه دسر از لغت فرانسوی باستان “desservir” گرفته شده است. این کلمه به معنای جمع شدن در یک میز می باشد. این کلمه در اوایل سال 1539 در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت.

اولین دسرهایی که در گذشته استفاده شدند، آب‌نبات‌هایی شامل خرمای خشک و موم کندوی زنبور عسل بودند. در قرون وسطی، هنگامی که برای اولین بار شکر به به صورت عمده و کلی تولید شد، بسیاری از مردم طرفدار طعم شیرینی بودند. به همین علت اکثر دسر ها نیز با این طعم تولید می شدند. اما چون شکر، کالایی بسیار گران بود، فقط افراد ثروتمند می توانستند از انواع شیرینی و دسر بهره مند شوند.

بیشتر بدانید
انواع ظروف سرو غذاخوری و نوشیدنی

با گذشت زمان، کم کم دسر های مختلفی تولید شدند. به طوری که امروزه تنوع بسیار زیادی از این محصولات وجود دارد. با اینکه هنوز هم دسر ها ترکیبی از طعم های شیرین هستند، اما برخی افراد ترکیبی از مواد غذایی کم حجم را نیز به عنوان دسر استفاده می نمایند. به همین علت هر کدام از شما برای هر یک از دسر های مختلف، باید ظروف مخصوصی را استفاده نمایید.

بعد از مطالعه این مطلب و آشنایی با انواع ظروف سرو دسر، شما می توانید محصولات مورد نظر خود را از وب سایت فروشگاه تهران تهیه نمایید. این مجموعه ارائه دهنده انواع ظروف سرو نوشیدنی و ظروف سرو پذیرایی در جنس، طرح و مدل های مختلف می باشد.

انواع ظروف سرو دسر از نظر جنس

این ظروف، مانند دیگر محصولات در جنس های مختلفی تولید و به بازر عرضه می شوند. شما می توانید با توجه به نوع خوراکی خود، از هر یک از این محصولات استفاده نمایید. در ادامه برخی از متداول ترین جنس های ظروف سرو دسر را برای شما بررسی می نماییم.

  • سرامیکی: ظروف سرامیکی برای سرو دسر هایی به کار میرود که زیاد به دیده شدن تمام بخش ها احتیاجی نیست. برای مثال شما برای سرو انواع سالاد ها و یا شیرینی هایی مانند کرم بروله، می توانید از طروف سرامیکی استفاده کنید.
  • شیشه ای و بلور: ظروفی که داخل آن ها دیده می شود، برای سرو دسر هایی همچون ژله، تیرامیسو، کرم کارامل که به صورت لایه ای هستند، مناسب می باشد. زیرا دیده شدن این دسر ها در داخل ظرف موجب زیبایی بیشتر میز غذاخوری و یا پذیرایی شما می شود.
  • مسی: ظروف سرو دسر هایی که جنس مس هستند، برای سرو پیش غذا یا دسر های سنتی مانند کشک بادمجان و میرزا قاسمی، انواع بورانی ها و دیگر موارد این چنینی، کاربرد بالایی دارند. اگر یک میز سنتی با غذاهای اصیل ایرانی دارید، استفاده از ظروف مسی زیبایی میز و غذاهای شما را دو چندان می نماید.
  • چینی: ظروف چینی بیشترین کاربرد را برای سرو غذا دارند. اما اگر ازین ظروف برای سرو دسر های مختلف نیز استفاده می نمایید، برای سرو انواع مخلوط ماست و بورانی، فینگر فود ها و دیگر موارد این چنینی می توان از آن ها استفاده نمود.
بیشتر بدانید
انواع ظروف آشپزخانه

مدل های مختلف ظروف پیش غذا

  1. انواع دیس ها: این ظروف بیشتر برای سرو ژله های رولی و دسر های خشک کاربرد دارند.
  2. ظروف رولت خوری: همانطور که از نام این ظروف پیداست، بیشترین کاربرد را برای سرو شیرینی های رولتی دارند. اما این همه ی کاربرد آن ها نیست. در برخی موارد می توان انواع فینگرفود، سوشی و دیگر موارد این چنینی را نیز می توان در این ظروف سرو نمود.
  3. اردو خوری: نوع دیگری از ظروفی که برای سرو پیش غذا یا دسر به کار می رود، اردو خوری ها هستند. این محصولات به صورت چند ظرف کوچک روی یک پایه می باشند. و انواع خوراکی های ریز، کوچک و کم حجم را می توان در این ظروف، سرو نمود.
  4. ظروف سالاد خوری: از آنجایی که سالاد ها امروزه دارای تنوع بسیار بالایی هستند، دارای ظروف مخصوصی می باشند. شما برای سرو انواع سالاد ها می توانید از ظروف مخصوص آن ها استفاده کنید.
  5. ظروف مخصوص سرو کیک: از پرطرفدار ترین انواع دسر ها، کیک ها می باشند. به همین علت هرکدام از شما می تواند ظروف سرو کیک را برای سرو این خوراکی های خوشزه و جذابیت بیشتر آن ها استفاده نماید.

ظروف سرو دسر

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق متوجه  شدید، ظروف سرو نقش بسیاری در زندگی روزمره همه ی ما دارند. از آنجایی که دسر ها یکی از پرطرفدار ترین میان وعده های روزانه می باشند، در این مطلب مهم ترین نکاتی که درباره ظروف سرو لازم است بدانید را، بررسی نمودیم. و همه ی شما بارها و بارها در طول روز از این ظروف در منزل، محل کار و یا میهمانی ها استفاده می کنید. پس خرید یک محصول با کیفیت برای جلوه و ماندگاری بیشتر این ظروف، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بدانید
سرویس عصرانه خوری، برای یک پذیرایی فوق العاده

فروشگاه تهران ارائه انواع ظروف آشپزخانه با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب می باشد. از آنجایی که امروزه بهترین راه دستیابی به نیاز ها، غیر حضوری می باشد،شما می توانید از فروشگاه تهران، بهترین سایت لوازم آشپزخانه، تمام نیاز های خود را به صورت یکجا تهیه نموده و درب منزل دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *