مقالات

تاثیر استفاده از ظروف چوبی برای سرو غذا و نوشیدنی

خرید ظروف چوبی

چوب یکی از ارزشمند ترین منابع طبیعی تجدید پذیر می باشد. که انسان از هزاران سال قبل بنا بر کاربرد های مختلفی، به وسیله آن نیاز خود را برطرف نموده است. ویژگی ها و مزایای خاص و ویژه این منبع طبیعی آن را به متریالی فوق العاده برای ساخت بسیاری از ابزار و اشیا تبدیل نموده است. به گونه ای در هر خانه معمولا چندین محصول چوبی وجود دارد. حتما دقت کرده اید که استفاده از محصولات چوبی چقدر لذت بخش می باشد. در واقع این ابزار و وسایل به عنوان منبعی از انرژی طبیعت در خانه شما وجود دارد. یکی از پرطرفدار ترین ابزار های تولید شده از چوب در دنیای امروز، ظروف چوبی می باشند. استفاده از این ظروف به عنوان ظروف سرو پذیرایی یا نوشیدنی می تواند طعم خاص تری را برای شما به ارمغان می آورد. اگر شما نیز به این محصولات علاقه مند می باشید و قصد خرید ظروف چوبی را دارید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده چوب در ساخت ابزار و وسایل

اگر جزو علاقه مندان به ظروف چوبی می باشید، بهتر است ابتدا درباره تاریخچه استفاده از این ظروف اطلاعاتی کسب نمایید. تا ببینید در پس داستان تولید این محصولات چه قدمت هزاران ساله ای نهفته است.

اطلاعاتی دقیقی از تولید اولین ظروف چوبی در دسترس نیست. زیرا بشر از همان زمان با توجه به خواص ویژه چوب، با استفاده از روش های تراش و فرم دهی آن را مطابق با نیاز های شکل داد. که نتیجه آن تولید بسیاری از ابزار و وسایل چوبی بود. همانطور که میدانید در دوره ای از زمان تمام ابزار و وسایل خانه ها از چوب، برگ و سنگ بوده است. در واقع می توان استفاده از ظروف و ابزار چوبی را به انسان های اولیه نسبت داد.

اما طبق یکسری شواهد موجود حدود 3200 سال قبل، مردمان حاشیه رود نیل در مصر باستان، از چوب برای تولید بسیاری از ابزار های خود استفاده می نمودند. پس می توان گفت که مصری ها جزو اولین افرادی بودند که به خواص این منبع طبیعی پی بردند. همچنین در ادامه این اکتشافات، ظروف و وسایل چوبی دیگری نیز در بین اشیا تاریخی چینی ها یافت شده. که قدمت آن ها به 1122 سال قبل میلاد مسیح باز می گردد.

بیشتر بدانید
انواع پارچ و لیوان

همانطور که بیان نمودیم استفاده از چوب برای ساخت ابزار از زمان انسان های اولیه مرسوم بوده است. اما قدیمی ترین ابزار کشف شده متعلق به 3200 سال پیش از میلاد می باشد.

در کشور ما ایران نیز، در شهر های شمالی (مازندران و گیلان) استفاده از ابزار و ظروف چوبی مرسوم تر بوده است. زیرا همانطور که میدانید در این بخش ها جنگل های بسیاری وجود دارد.

خرید ظروف چوبی

فواید خرید ظروف چوبی و استفاده از آن ها

در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم که محصولات چوبی از هزاران سال قبل تا به امروز مورد استفاده بشر بوده است. و امروزه چند سالی است که خرید ظروف چوبی و استفاده از آن به عنوان انواع ظروف سرو نوشیدنی و پذیرایی جزو ترند روز محسوب می شود. به طوری که حداقل یک نمونه از این ظروف در هر خانه ای وجود دارد. این ظروف به غیر از زیبایی ذاتی که دارند، دارای خواص بسیاری می باشند که در ادامه چند نمونه از آن ها را بیان می نماییم.

  • استفاده از متریال طبیعی در فرآیند تولید

چوب یک ماده طبیعی و تجدید پذیر است. بنابراین استفاده از آن هم به منظور بازیافت دوباره و جلوگیری از آسیب طبیعت مناسب می باشد. و هم به دلیل وجود چوب طبیعی در فرآیند ساخت ظروف چوبی، استفاده از آن ها به عنوان ظروف غذاخوری برای سلامت غذا و داشتن حسی خوب نیز بسیار مفید می باشد. همچنین سرو نوشیدنی های گرم در لیوان های چوبی طعمی خاص را برای شما به ارمغان می آورد.

  • ماندگاری و دوام، ویژگی بارز خرید ظروف چوبی

یکی از آشکارترین ویژگی های ظروف چوبی نسبت به ظروف سرو چینی و سفالی ماندگاری و دوام آن ها می باشد. اگر در مراقبت از این ظروف دقت کافی داشته باشید، می توانید تا سالیان سال بدون کوچکترین آسیبی از آن ها استفاده نمایید. به طوری که احتمال شکست در این ظروف تقریبا یک اتفاق نادر است.

  • سلامت و بهداشت ظروف چوبی

پلاستیک یکی از مضرترین مواد برای سلامت انسان می باشد. از این رو استفاده از ظروف پلاستیکی به خصوص برای مواد خوراکی داغ توصیه نمی شود! همچنین این ظروف تجزیه پذیر نیستند. و وجود آن ها برای طبیعت بسیار آسیب زننده می باشد.

بیشتر بدانید
لوازم آشپزخانه چوبی

اما در مقابل آن ظروف چوبی خود متریالی از قلب طبیعت می باشند. استفاده از آن ها نه تنها مضر نیست. بلکه برای حفظ سلامت انسان و طبیعت نیز بسیار مفید می باشد.

پس اگر جزو طرفداران حفظ سلامت خود و طبیعت می باشید، خرید ظروف چوبی برای شما بهترین گزینه می باشد.

نحوه نگهداری و استفاده از ظروف چوبی

این ظروف معمولا در برابر گرما و حرارت مواد مقاوم می باشند. اما برای مراقبت بیشتر از آن ها بهتر است در استفاده از آن ها کمی دقت نمایید. همچنین برای شست و شو این ظروف از استفاده مواد شوینده خود داری نمایید. و تنها از کمی آب ولرم و سرکه برای پاکسازی آن ها استفاده کنید.

همچنین در انتخاب برای جلوگیری از خشکی بیش از حد ظروف چوبی به وسیله روغن زیتون کمی آن ها را چرب نمایید.

با استفاده از این نکات عمر استفاده از ظروف چوبی خود را افزایش دهید.

خرید ظروف آشپزخانه

جمع بندی

در این دوره از زمان با گسترش زندگی ماشینی، استفاده از لوازم و ابزار های مصنوعی بسیار گسترش پیدا نموده است. از این رو کمتر کسی به فکر استفاده از ظروفی با متریال طبیعی می باشد.

درست است که نمی توان از ظروف چوبی برای پذیرایی میهمانان استفاده نمود. اما می توان با گسترش استفاده از ابزار و وسایل طبیعی، سلامتی را در دنیای امروزی گسترش داد. از این رو طبیعت، به عنوان مادری مهربان منابع و سرمایه های خود را در اختیار شما قرار می دهد. تا شما با استفاده از آن ها حس خوبی را تجربه نمایید.

بیشتر بدانید
انواع ظروف سرو نوشیدنی

پس در هنگام خرید لوازم آشپزخانه دقت نمایید که بسیاری از آن ها می تواند از متریال چوبی انتخاب شود. و در این راستا فروشگاه تهران بستری امن را برای شما به وجود آورده. تا شما بتوانید بهترین لوازم و ظروف خانه و آشپزخانه را در کمترین زمان ممکن خریداری نمایید.

از ظروف چوبی گرفته تا ظروف سرامیکی و چینی، ظروف پخت و پز و لوازم جانبی آشپزخانه در وب سایت این مجموعه موجود می باشد.وبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *