مقالات

انواع ظروف سرو نوشیدنی

ظروف سرو نوشیدنی

فرقی ندارد کارمند یک اداره هستید و یا خانمی خانه دار! در هر کجا تحت هر عنوان و شغلی، هر یک از شما به طور روزانه قطعا از یک نوع ظروف سرو نوشیدنی استفاده می نماید. علی الخصوص که از ویژگی های بارز ایرانیان، نوشیدن چای و یا قهوه در ابتدای روز می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که این ظروف یکی از مهم ترین ملزومات هر خانه و یا محل کاری می باشد. از طرفی در روند تهیه انواع ظروف آشپزخانه برای جهیزیه، شرکت ها و یا نو کردن وسایل منزل جزو یکی از مهم ترین بخش ها برای سرو نوشیدنی محسوب می شود.

بیشتر بدانید
انواع ظروف سرو پذیرایی

اگر قصد خرید این ظروف را دارید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع آن بیشتر آشنا شوید.

انواع ظروف سرو نوشیدنی

خرید انواع ظروف سرو نوشیدنی

انواع ظروف سرو نوشیدنی، ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید. سپس تصمیم گیری نمایید که برای چه کاربردی از آن استفاده می نمایید! به خصوص اگر به دلیل مشغله زیاد، فرصتی برای خرید حضوری ندارید. و مایل هستید با داشتن اطلاعاتی کامل، با خیال راحت به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید، ادامه این مقاله شما را در این مسیر بسیار یاری می نماید.

این ظروف در دسته های مختلفی چون: ماگ، استکان، کاپ های قهوه، فنجان، پارچ و لیوان و… تولید می شوند. همچنین دارای تنوع بالایی در مدل های خود می باشند. پس گشتن در بین این همه مدل و تنوع قطعا کار ساده ای نیست. از طرفی زمان زیادی لازم است تا بتوانید همه ی این مدل ها را شناخته و از بین آن ها انتخاب نمایید.

به همین علت اگر بخواهیم کمی کار را برای شما آسان تر نماییم، می تون گفت که این ظروف به دو دسته کلی: 1. سرو نوشیدنی گرم و 2. سرو نوشیدنی سرد تقسیم بندی می شوند. در ادامه با انواع این دسته بندی بیشتر آشنا خواهید شد. سپس انتخاب نمایید که به کدام دسته احتیاج بیشتری دارید. و از بین آن ها مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

خرید لوازم آشپزخانه

 

انواع دسته بندی

  • سرو نوشیدنی گرم

چای، قهوه، دمنوش و… جزو نوشیدنی های گرم پرطرفدار می باشند. این نوشیدنی ها در ظروف مخصوص مورد استفاده قرار می گیرند که عموما دارای حجم مشخص و متوسطی می باشند.

بیشتر بدانید
بهترین ظروف برای سرو کیک

برای مثال در گذشته های دور سرو چای در استکان های کمر باریک، سرو قهوه در فنجان های کوچک و سرو دمنوش ها در فنجان های معمولی صورت می گرفت. دلیل هرکدام از این تقسیم بندی ها میزان نیاز بدن به نوشیدنی مورد نظر بوده است. مثلا نوشیدن قهوه ترک دمی که در گذشته بسیار مرسوم بوده است، در یک لیوان بزرگ کار بسیار عجیبی است. زیرا این نوشیدنی از کافئین بسیار بالایی برخوردار است. و نوشیدن بیش از حد آن می تواند سلامت انسان را به خطر بیاندازد. به همین ترتیب دیگر نوشیدنی های گرم نیز در ظروف مخصوص و بر اساس نیاز بدن سرو می شوند.

از انواع ظروف سرو نوشیدنی گرم می توان به : ماگ ها، انواع فنجان، استکان و… اشاره نمود. از آنجایی که چای مرسوم ترین نوشیدنی در تمام مکان ها می باشد، وجود استکان و فنجان در هر خانه و یا محل کاری بسیار ضروری می باشد. و خرید انواع دیگر آن معمولا بر اساس سلیقه و نیاز شخصی می باشد.

فنجان

  • سرو نوشیدنی سرد

این دسته از ظروف نیز مانند ظروف سرو گرم دارای انواع مختلف با حجم مشخص می باشند. یکی از تفاوت های بارز این دو دسته بندی میزان حجم آن ها است. نوشیدنی های سرد معمولا در حجم های بالا مورد استفاده قرار می گیرند. و تقریبا سرو آن ها در ظروفی با حجم فنجان و یا استکان مرسوم نمی باشد.

انواع ظروف سرو نوشیدنی سرد معمولا ابعاد طولی بلندی داشته و در ظرفیت حجمی بالا مورد استفاده قرار می گیرند. انواع گیلاس ها، پارچ و لیوان، جام ها و… در این دسته از ظروف قرار دارند.

بیشتر بدانید
انواع پارچ و لیوان

وجود پارچ و لیوان در هر خانه و محلی کاری کاملا بدیهی است. در کنار آن اگر فردی هنرمند، خوش ذوق و یا علاقه مند به نوشیدنی های سرد چون: انواع اسموتی، میلک شیک ها و… می باشید، خرید دیگر انواع این ظروف برای شما لازم و ضروری می باشد.

انواع ظروف سرو نوشیدنی

جمع بندی

بسیاری از شما به واسطه شغلتان و کار در قسمت بار سرد و گرم کافه و رستوران ها بیش از بقیه با انواع ظروف سرو نوشیدنی و کارایی آن ها آشنایی دارید. و بالعکس، برخی از شما نیز ممکن است هیچ آشنایی با این ظروف نداشته باشید. در هر صورت با مطالعه این مطالب و مراجعه به صفحه اصلی وب سایت فروشگاه تهران می توانید تمام ظروف مورد نیاز خود را مشاهده، مقایسه و با بهترین قیمت خریداری نمایید. بدان آنکه زمان زیادی را صرف گشتن در بازار و خرید حضوری نمایید، می توانید بهترین اجناس را در این فروشگاه پیدا نمایید.

مجموعه فروشگاه تهران با چند سال فعالیت در زمینه لوازم آشپزخانه و منزل بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *