مقالات

ویژگی ظروف چینی مرغوب

ویژگی ظروف چینی

همانطور که می دانید ظروف چینی در حدود 1700 سال پیش در کشور چین متولد شدند. سپس خاورمیانه و اروپا جزو اولین مناطقی بودند که از محصولات چینی بهره مند شدند. و در نهایت طی مدت زمان کوتاهی تمام کشور های جهان طرفدار این محصولات کاربردی شدند. البته ناگفته نماند که در ابتدا این محصولات جزو ظروف لوکس و خاص محسوب می شدند. از این رو تنها اشرافیان و تاجران هر منطقه از این ظروف استفاده می نمودند. سپس رفته رفته تولید این محصولات به اندازه ای متدوال شد که استفاده از آن به قشر های پایین تر جوامع نیز رسید. جالب است بدانید دلیل این محبوبیت، ویژگی ظروف چینی بود که آن را از سایر ظروفی که در گذشته استفاده می شد متمایز می نمود.

در ادامه این مقاله با ویژگی و مشخصات ظروف چینی بیشتر آشنا خواهید شد. اگر قصد خرید این محصولات را دارید، با در نظر داشتن موارد ذیل می توانید بهرین نوع این ظروف را انتخاب و خریداری نمایید.

برتری ظروف چینی نسبت به سفالی!

پیش از ظروف چینی، محصولات سفالی برای سرو غذا و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گرفت. هرچند این ظروف نیاز افراد مختلف جامعه به جهت سرو نوشیدنی و غذاها برطرف می نمود، اما دارای مشکلات چشمگیری بودند. برای مثال ظروف سفالی دارای مقاومت پایینی بودند. همچنین هنگامی که خوراکی، غذا و یا نوشیدنی در آن ها قرار داشت، این ظروف مواد غذایی و رطوبت را به خود جذب می نمودند. و مهم ترین مشکل عدم تناسب این ظروف با سبک زندگی جوامع بود.

بیشتر بدانید
انواع ظروف آشپزخانه

تمامی مذکور باعث شد تا ویژگی ظروف چینی بتواند جایگزین نسل قبلی این محصولات شود. و در مدت زمان کمی محبوبیت بسیاری بین تمام اقشار جامعه به دست آورد.

ظروف سرو چینی از سرامیک مرغوب تولید می شوند. از این رو نفوذناپذیر بوده و برای سرو غذا و نوشیدنی بسیار بهداشتی و مناسب می باشند. همچنین بخاطر مواد اولیه که در ساخت آن ها استفاده می شود، مقاومت بیشتری نسبت به ظروف سفالی دارند.

لوازم آشپزخانه

ویژگی ظروف چینی مرغوب

اگر به دنبال خرید ظروف سرو نوشیدنی و ظروف سرو پذیرایی مناسب چینی می باشید، بهتر است مواردی که در ادامه گفته می شود را یا دقت مطالعه نمایید. موارد ذیل، جزو ویژگی های ظروف چینی مرغوب به حساب می آیند.

  • سبک بودن: این ویژگی سبب می شود تا در هنگام شست و شو راحت باشید.
  • مقاومت در برابر ضربه: با اینکه ظروف چینی نیاز به مراقبت بسیاری دارند، اما یک چینی مرغوب در برابر ضرفه های کوچک ترک نمیخورد و یا حتب لب پر نخواهد شد.
  • ضد خش و آب: یکی از ویژگی های ظروف چینی ضد خش و ضد آب بودن آن است. یعنی ظروفی را انتخاب نمایید که بعد از یکی دو ماه استفاده در اثر برخورد قاشق و چنگال پر از خط و خش نشوند. همچنین این ظروف معمولا 1 تا 2 درصد آب را به خود جذب می نمایند. اما ظروف چینی مرغوب که به خوبی با لعاب پوشانده شده باشند، نباید بیش از این رطوبت را جذب نمایند.
  • مقاومت در برابر گرما و قابلیت استفاده در مایکروویو: امروزه با مشغه زیاد افراد مختلف، استفاده از مایکروویو به دلیل تسریع در انجام کار ها بسیار متدوال می باشد. از این رو یک سرویس چینی مرغوب در برابر گرما مقاوم بوده و قابل استفاده در مایکروویو می باشند.
  • قابلیت شست و شو در ماشین ظرف شویی: ظروف چینی باید به اندازه ای مرغوب باشند که هنگام شست و شو در ماشین ظرف شویی و برخورد با مواد شونده تغییر رنگ ندهند.
  • بهداشتی و یکدست بودن ظاهر ظروف: از ویژگی های ظرف چینی مرغوب یکدست بودن ظاه آن ها در هنگام تولید است. هرچه این ظروف یکدست تر باشند یعنی حساسیت تولید کننده برای تولید یک محصول باکیفیت بیشتر بوده است. همچنین چنین محصولات قطعا با مواد کاملا بهداشتی تولید شده اند. و با خیال راحت می توانید از آن برای سرو مواد غذایی و نوشیدنی استفاده نمایید.
بیشتر بدانید
همه چیز درباره ی ظروف چینی

ویژگی ظروف چینی

خرید ظروف سرو مرغوب

موارد فوق الذکر همگی جزو مهم ترین ویژگی های ظروف چینی مرغوب به شمار می روند. مجموعه ی فروشگاه تهران با توجه به تمامی این موارد بهترین اجناس و محصولات را به مشتریان خود ارائه می نمایند.

شما عزیزان می توانید با خیال راحت برای خرید لوازم آشپزخانه به صفحه اصلی وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید. و از کیفیت بالا همراه با قیمت های اقتصادی بهره مند شوید.

با خرید از این مجموعه بهترین هارا به خود و عزیزانتان هدیه نمایید.

هدف این مجموعه جلب رضایت مشتریان و احترام به تمامی سلیقه ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *