مقالات

راهنمای خرید قابلمه

قابلمه ها، یکی از لازم ترین ظروف پخت و پز آشپزخانه محسوب می شوند. هنگامی که برای خرید این ظروف به فروشگاه های مختلف مراجعه می نمایید، با سیل عظیمی از تنوع محصولات مواجه هستید. از این رو انتخاب بهترین محصول از بین چندین مدل فوق العاده و زیبا کار بسیار سختی است. از این رو اکثر مشتریان هنگام خرید انواع قابلمه دچار سردرگمی می شوند. اما بهتر است بدانید در هنگام خرید این ظروف، غیر از زیبایی مسئله مهم تر دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در واقع کیفیت و ماندگاری قابلمه ها اولین و مهم ترین فاکتور های انتخاب این محصولات می باشد. از این رو اگر اطلاعات کاملی درباره جنس های مختلف قابلمه و ویژگی های آن ندارید، در این مقاله راهنمای خرید قابلمه با ما همراه باشید.

فروشگاه تهران با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه فروش لوازم خانه و آشپزخانه، اطلاعات کامل و جامعی را برای انتخاب راحت تر در خصوص خرید قابلمه در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی انواع قابلمه از نظر جنس و بررسی آن ها

راهنمای خرید قابلمه

  • راهنمای خرید قابلمه لعابی

یکی از بهترین گزینه ها برای پخت غذاهای آبدار، قابلمه های لعابی می باشند. همچنین این جنس قابلمه ها برای گرم نمودن کنسرو ها و نگهداری مواد غذایی نیز بسیار کاربردی می باشند. و تنها چند نکته حائز اهمیت برای استفاده از این ظروف این است که، یادتان باشد مواد غذایی که قصد نگهداری در قابلمه‌ لعابی دارید، اسیدی نباشد. همچنین شستن این ظروف با سیم ظرف شویی اصلا کار درست و اصولی نیست. و باعث آسیب به ظروف می شود. البته به طور کلی استفاده از سیم ظرف شویی برای هیچ قابلمه ای اصلی نیست.

بیشتر بدانید
معرفی انواع ظروف پخت و پز و کاربرد هر یک از آن ها

توجه کنید اگر قابلمه لعابی شما دچار ترک و پریدگی شد، آن را کنار گذاشته و دیگر استفاده نکنید.

  • معرفی قابلمه های سرامیکی

قابلمه های سرامیکی به عنوان بهترین و پیشرفته ترین نوع قابلمه های امروزی مورد استفاده مشتریان قرار می گیرند. اگر قصد خرید این ظروف پخت و پز را دارید، به این قسمت از راهنمای خرید قابلمه توجه نمایید.

هنگامی که برخی معایب قابلمه های تفلون برای مصرف کنندگان کمی اذیت کننده بود، قابلمه های سرامیکی پا به میدان گذاشتند. در واقع این سرویس های قابلمه گزینه بسیار خوبی برای پخت اکثر مواد غذایی هستند. این قابلمه ها چند لایه هستند و تنها یکی از لایه های آن از جنس سرامیک است. اما انتقال حرارت در آن ها به خوبی انجام می گیرد. با اینکه قیمت آن ها کمی بالاتر از قابلمه های دیگر است، اما کیفیت آن ارزش خریدن را دارد.

توجه: در هنگام استفاده از این ظروف، مراقبت خش و ساییدگی باشید. و از ورود تکه های روکش سرامیکی به داخل غذا جلوگیری نمایید.

  • راهنمای خرید قابلمه های چدن

یکی از مزایا مهم برای خرید این قابلمه ها طول عمر و وزن بالای آن ها می باشد. و برای پخت مواد غذایی با دمای متوسط تا بالا بسیار مناسب می باشند. زیرا این قابلمه ها در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی دارند. و در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند. پس هر یک از شما با توجه به نیاز خود می توانید مدل های مختلفی از آن را خریداری و استفاده نمایید.

بیشتر بدانید
بهترین ظروف پخت و پز

توجه: در خرید این قابلمه ها، مدل هایی را انتخاب نمایید که فاقد آلومینیوم است.

  • انواع قابلمه های گرانیتی

در این بخش از راهنمای خرید قابلمه، ظروف پخت و پز گرانیتی را بررسی می نماییم. این قابلمه به نسبت دیگر محصولات از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. و همچنین در کنار کیفیت، برای استفاده از سلامت بیشتری نیز برخوردار هستند. از طرفی این قابلمه ها نچسب می باشند. و نیاز به استفاده از روغن زیادی نیست. از این رو جزو بهترین ظروف پخت و پز محسوب می شوند.

مواد تشکیل‌دهنده‌ی این قابلمه ها، فلز است و روکش لعابی آن شبیه به سنگ گرانیت است.

در خرید قابلمه چه مواردی را باید در نظر داشت؟

در بخش فوق، با 4 نوع از معروف و محبوب ترین جنس های قابلمه آشنا شدید. اما به طور کلی شاید برای شما سوال باشد که کدام یک از آن ها ارزش بیشتری برای خرید دارند.

به عنوان بخش اصلی راهنمای خرید قابلمه، می توان گفت که 4 مورد اصلی برای انتخاب این محصولات عبارتند از:

    1. توجه به استحکام بدنه و دسته های قابلمه
    2. کیفیت و ماندگاری آن ها
    3. واکنش پذیری با مواد غذایی
    4. قیمت

با توجه به این موارد و شناخت جنس های مختلف قابلمه، شما می توانید بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

انواع قابلمه

جمع بندی

شاید که بسیاری از شما اطلاعات کافی درباره مهم ترین ظروف آشپزخانه، که انواع ظروف پخت و پز می باشد دارید. اما مطالعه راهنمای خرید قابلمه به شما کمک می کند تا جزئیات را نیز در نظر گرفته و بهترین خرید را تجربه نمایید.

بیشتر بدانید
بهترین ظروف پخت و پز

چنانچه قصد خرید لوازم آشپزخانه اینترنتی را دارید، بهتر است به صفحه اصلی وب سات فروشگاه تهران مراجعه نمایید. ما در این فروشگاه بهترین انواع ظروف آشپزخانه، لوازم دکوراتیو، ظروف سرو نوشیدنی و پذیرایی را برای مشتریان خود ارائه می نماییم. و شما به راحتی می توانید از تنوع محصولات این مجموعه، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید لوازم آشپزخانه از وب سایت فروشگاه تهران، تجربه ای دلپذیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *