مقالات

انواع ظروف سرو غذاخوری و نوشیدنی

انواع ظروف سرو

همانطور که می دانید، انواع ظروف دارای تنوع بسیار بالایی می باشند. به طوری که می توان آن ها را از نظر پارامتر های گوناگون مانند: جنس، سبک، کاربرد و دیگر موارد این چنینی تقسیم، و دسته بندی نمود. هر کدام از این ظروف دارای ویژگی و مزایا خاص خود می باشند. که در جهت مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این دسته بندی ها موجب می شود تا شما در هنگام خرید، انتخاب راحت تری داشته باشید. بزرگترین دسته بندی برای انواع ظروف، تقسیم آن ها از نظر کاربرد می باشد. انواع ظروف سرو، از معروف ترین و پرکاربرد ترین ظروف خانه و آشپزخانه می باشند. که مدل های مختلف آن در تمام طول روز، چه برای پذیرایی از میهمانان و چه مصارف روزمره، مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر برای خانه و آشپزخانه خود قصد خرید ظروف مختلف از جمله ظروف سرو را دارید، برای آشنایی یبشتر با این محصولات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع ظروف سرو

انواع ظروف سرو در مصارف گوناگون

به ظروفی که برای سرو نوشیدنی، غذا، دسر، میوه و…. مورد استفاده قرار می گیرند، انواع ظروف سرو گفته می شود. هر کدام از آن ها دارای مدل های مختلفی می باشند. در ادامه هر کدام از آن ها را بررسی می نماییم.

  • ظروف پذیرایی

ظروف سرو پذیرایی عبارتند از ظروفی که برای سرو میوه، دسر، شیرینی و دیگر موارد این چنینی به کار می روند. معمولا از این ظروف در میهمانی های بزرگ و یا دورهمی های ساده استفاده می شود. که هر کدام دارای طرح و مدل های خاصی می باشند. مثلا ظروف سرامیکی فانتزی بیشتر برای دورهمی و روزمره های خانوادگی کاربرد دارند. و برای پذیرایی در میهمانی های بزرگ از ظروف شیشه ای کریستالی استفاده می شود.

بیشتر بدانید
ست ظروف آشپزخانه

انواع ظروف سرو

  • انواع ظروف سرو غذاخوری

سرویس های غذاخوری یکی از پرکاربرد ترین انواع ظروف سرو می باشند. که معمولا برای سرو غذا در وعده های صبحانه، نهار و شام کاربرد دارند. این محصولات نیز مانند ظروف پذیرایی دارای نوع فانتزی و مجلسی هستند. و شما با توجه به نوع میهمانان خود می توانید از هرکدام آن ها استفاده نمایید.

این ظروف معمولا به صورت 6 و 12 نفره وجود دارند که هر یک از آن ها تمامی اقلام مورد نیاز مصرف کننده برای تمامی وعده ها مانند بشقاب پلو و خورش برای سرو غذای اصلی، کاسه و پیاله برای پیش غذا، بشقاب های کوچک برای دسر را دارد. به غیر از این موارد، برخی سرویس های بزرگ تر شامل سرویس قاشق و چنگال هم می شوند.

ظروف غذاخوری

  • ظروف سرو نوشیدنی

در گذشته تنها چند مدل محدود از ظروف سرو نوشیدنی وجود داشت. اما امروزه تنوع این محصولات آنقدر زیاد است که هر نوشیدنی دارای ظرف سرو مخصوص به خود می باشد. انواع ماگ، پارچ و لیوان، فنجان و دیگر موارد این چنینی همگی جزو ظروف سرو نوشیدنی هستند. که با توجه به جنس و کاربرد در موقعیت های مختلف برای سرو نوشیدنی های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق متوجه  شدید، ظروف سرو نقش بسیاری در زندگی روزمره همه ی ما دارند. و همه ی ما بارها و بارها در طول روز از این ظروف در منزل، محل کار و یا میهمانی ها استفاده می نمایم. استفاده از انواع ظروف سرو موجب زیبایی و جذابیت بیشتر سفره و یا میز پذیرایی شما می شود.

بیشتر بدانید
خرید بهترین ظروف سرو دسر و پیش غذا

در واقع با انتخاب ظروفی زیبا می توانید رنگ و لعاب بیشتری برای غذا، دسر، نوشیدنی و خوراکی های مختلف در مجالس و میهمانی ها به ارمغان آورید. هرچه ظرف انتخابی شما در جایگاه درست تری مورد استفاده قرار گیرند، لذت بیشتری از سرو غذا و خوراکی ها به دست خواهید آورد.

بسیاری از شما ممکن است وقت کافی برای خرید انواع ظروف آشپزخانه نداشته باشید. از این رو وب سایت فروشگاه تهران که دارای نماد اطمینان الکترونیک می باشد، برای راحتی مشتریان خود فضایی امن را به وجود آورده تا شما بدون اتلاف وقت بهترین محصولات را در این زمینه خریداری نمایید.

برای خرید لوازم آشپزخانه و محصولات دکوری خانه کافی است به صفحه اصلی این وب سایت مراجعه نمایید تا لذت یک خرید با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *